Äventyret på Lanzarote

Hola!

Det här med att byta grekiskan mot spanskan tar sin lilla tid. Vet inte hur många gånger jag sagt hej på grekiska istället för på spanska. Nu efter 2 veckor har de dock börjat bli bättre. Skönt. Sedan jag skriv sist har det inte hänt jätte mycket men vi har äntligen öppnat hotellet! Innan vi öppnade hotellet var vi på hotellet och fixade hotellboken, och allt som ska förberedas innan hotellet ska öppnas. Det är super kul att få vara med och förbereda att fixa iordning allt inför öppningen. Och dagen innan vi öppnade hade vi kick off för hela teamet här på Lanzarote. För att komma varandra närmare och även kunna känna att nu kör vi igång säsongen. Vi åkte över till grann ön Graciosa och där var vi uppdelade i olika team. Varje team skulle hitta en maskot, göra en låt om maskoten och ta en bild. Vi fick ca 1 timme på oss och efter de drog vi oss på båten igen och åkte till en fin strand där vi gjorde lite olika lekar och sedan blev de lite tid för sol och bad. På vägen tillbaka fick vi mat och man kunde bara sitta och njuta på båten med solens stekande strålar. En sjukt bra dag. På vägen tillbaka i bussen fick vi även veta vilket lag som vann och, man ska väl inte vara så förvånad över att mitt lag faktiskt vann!! Kanske dock inte var så mkt min förtjänst, men ändå... Mitt lag vann i alla fall så det var super kul! ( Våran maskot var faktiskt en fisk som vi hade fångat själva.. ) (eller?) Som vi sedan gjorde en super fin låt med. Sen tog vi såklart en selfe med vår lilla fishi...

På kvällen stannade vi i Porto de Carmen för lite team dinner tillsammans med Apollo. Mysig resurang och mycket trevligt sällskap gjorde kvällen helt klart lyckad! För att avsluta kick offen på bästa sätt gjorde mig ännu mer taggad till att starta upp hotellet på bästa sätt. Så nästa morgon var vi alla super taggade till att ta emot våra första gäster. Första bussen kom och vi hälsade alla välkomna med lite lätt tilltugg i reeptionen tillsammans med lite olika fruktdrycker. Wipps så hade alla bussar kommit, alla gästerna checkat in och 2,5 timme senare stod vi där alla, super glada att det hade gått så bra och de verkade vara nöjda med första intrycket. Det känns verkligen när det är pågång på riktigt och jag hade faktiskt saknat att ha på mig uniformen och verkligen jobba på riktigt. Dagen efter körde jag min första Walk about på hotellet. Då hade jag de norska och svenska gästerna som gick med på en rund tur på hotellet där jag berättar om hotellet, om oss osv.

Under veckan har vi minglat runt med gästerna och nu känns det gött att man har börjat jobba igen. Igår kom även vår sista roomie hem. Så nu är vi alla 3 samlade och nu kan vi verkligen säga att säsongen är igång på riktigt. Så för att verkligen starta igång säsongen för oss på Blue Village flamingo W1415 körde vi en teamdinner igår på Lani's nere vid hamnen. Känner på mig att denna säsongen kommer bli riktigt nice och vi kommer ha super kul i teamet och hemma tillsammans med mina fina roomies :)

I Tisdags var jag ledig och började med att träna på morgonen och gjorde en go frukost. Sedan blev de lite solning och kollade på how i met your mother. Sedan drog jag & Louise in till playa blanca då hon studerade och kollade runt lite i affärer :) På kvällen åt vi middag nere vid hamnen, och det är svårt att beskriva men det är så fint där. Så måste säga att jag kommer verkligen trivas här!

Här på Lanzarote har vi också många olika utflykter, tillexempel så har vi att man kan följa med i en ubåt för att utforska livet under ytan. Och det fick jag självklart ta del av igår. Det var härligt, man fick se gamla vrak, fiskar, stora platta fiskar och lite annat smått och gott. Ungeför 30 meters djup går man på, och när man är där kommer även dykare ut för att mata fiskarna för att man ska få se ännu fler fiskar nära sig. Så det är aboslut något ni kan prova om ni ska besöka Lannzarote. Prova att åka i en ubåt!

Det var lite smått och gott som hade hänt här så lite bilder på de så ni också kan få lite känsla av allt de goda här :)